Wednesday, December 21, 2005

dan före dan före...

Nu är det jul igen och nu är det jul igen... Gudars vad snabbt det går! Det var ju inte längesen det var jul sist, kan den inte vänta lite så att folket hinner hämta sig? Jag har ju gått och gottat mig åt vissa av julklapparna som jag köpte förra året som blev så rätt som något kan bli. Typ fotbadsbaljan till pappa som fanns för en billig slant på IKEA. Perfekt: Billig, den har två praktiska handtag, och sällan har något använts så flitigt. Det skapar dock två problem inför årets jul.
För det första:
Eftersom jag har tänkt på förra årets klappar hela året har jag inte funderat över det här årets. HUR ska jag hitta rätt klapp till rätt person?
För det andra:
Om jag väl lyckas komma in i själva julklappstänket, hur ska jag någonsin kunna överträffa mig själv från förra årets dunderklapp (som enligt min gode far faktiskt är den bästa han har fått)?

Jag tycker om julen. Jag tycker om att köpa julklappar. Om jag har bra fantasi vill säga. Det känns ju meningslöst att köpa nåt bara för köpandets skull! Just nu har jag mest lust att krypa in i ett hörn och dra nåt gammalt över mig och skämmas över min brist på fantasi.

Men det är dan före dan före dan före dopparedan. Så det har jag inte tid med alls!

No comments: