Wednesday, January 11, 2006

Det här är mitt liv

Jo, då var man här igen. Alla helger är över, och tur är väl det för hur mysigt det än kan tänkas vara så är det i slutändan ändå skönt att få komma tillbaka till det som nuförtiden faktiskt är mitt hem och platsen för större delen av mitt liv. Att relationsproblemen på hemorten (den ursprungliga alltså... eller okej, jag har väl två hem fortfarande då) inte såg någon ljusning gjorde det inte direkt svårare att packa bilen och fara tillbaka. Tillbaka till lugnet. Lugnet på relationsfronten men samtidigt till ruschen i resten av tillvaron. Men det är lagom, det är ju vad jag är van vid. Jag längtar till och med efter mer. Lite rastlös är jag.
Inte just nu dock. Just nu sitter jag här i dämpad belysning med mysbrallor och fårskinnstofflor och med en kopp kaffe och Consideration av Reef på högt uppskruvad volym. Men det måste man få göra ibland. Idag är det nog till och med ett måste, kände på förmiddagen att om jag inte gick hem och lade mig skulle någon oskyldig person få smaka på en ovanligt bitter ton på eftermiddagen. Börjar må lite bättre och känna mig lite snällare.
Satt precis och kollade runt på lite sidor här på detta fantastiska medium som kallas Internet. Himla bra att ha, man kan hitta precis allt. Som till exempel lösningen på vad man ska göra med sitt liv. Jag är himla sugen på att göra nåt med mitt liv. NU! Jag vill att allt ska hända på direkten. Att livet ska börja liksom. Fast... Linnea, lugna ner dig (okej, nu skriver jag till mig själv, jag skiter i om det är onormalt) och läs vad du har skrivit om. Relationsproblem, två hem, en skitdag som blev en bra dag med mysbrallor, tofflor, kaffe och... nu är det visst Beth Ortons sköna stämma i underbara I wish I never saw the sunshine... vad låter det som? Vad är det du beskriver? Livet... Inse att det inte alltid händer så himla jättemycket!

Nä, okej då. (Nu pratar jag inte med mig själv längre. eller gör jag det? det får bli en senare fråga) Jag får väl fatta att jag faktiskt är mitt uppe i detta märkliga påfund som kallas livet. Det här är mitt liv.

No comments: