Thursday, December 15, 2005

"Det här ska bli en bra dag!"

I morse när jag väl hade vaknat och insåg att jag skulle bli sen - igen - stod jag i köket och tittade ut. Det hade regnat, det hörde jag när jag låg i sängen. Efter att ha tagit en dusch - för lång såklart - gick jag ut i köket igen. ÅH!!! Blå himmel!!! Fast fan, vi skulle ju filma moln idag... Men men, jag sa i alla fall högt till mig själv "Det här ska bli en bra dag!" och så bestämde jag mig för det. När jag väl kom till skolan var jag nästan en halvtimme sen. Ingen fara... Dock är det inte sådär jättespännande att läsa Bourdieus relativt invecklade sätt att förklara sina teorier om klass och smått och gott runt det. För den som vill prova är "Distinktionen" ett lämpligt bokval. Efter ett tag flöt alla agenter, praktiker och beroende och oberoende variabler samman och det blev alldeles för lite gjort. Lägga onödiga pengar på cafélunch med trevliga vänner var betydligt mer spännande!
Efter givande videohandledning bestämde vi oss för att shopping var en bra eftermiddagssyssla, och givetvis en fika på stan därtill. Efter en fikan var jag ju tvungen att hänga på Helena hem och dricka kaffe och lösa korsord. Väldigt social syssla...
Hur som, det blev som jag bestämde. En bra dag. Dock mår inte magen alltför bra av mitt ovanligt höga kaffeintag. Inte heller samvetet efter alla pengar jag spenderat...

När jag vaknar i morgon ska jag bestämma att det ska bli en ännu bättre dag!

over and out

No comments: